Thursday, September 19, 2013

Menjadi Sihat

Assalamualaikum and good day!
Kesihatan, kehidupan, tanpa kesihatan hidup tak bermakna.
Ingat lima sebelum datang lima, antaranya ingatlah masa sihat sebelum masa sakit. Disuruh ingat bukan sebab apa, kan kalau sihat kita boleh buat macam2 aktiviti, bergerak ke sana sini, tanpa ada sebarang kekangan fizikal dan mental. Kalau sakit? Sikit2 tu mungkin masih boleh berjalan2 tapi tak berapa jauh, tapi kalau sakit yang teruk, boleh jadi terlantar di atas katil. Kan dah susah nak buat aktiviti harian. Ye dak

Jadi kali ni kita nak cakap tentang kesihatan. Ramai yang mahu sihat tapi tak ramai yang nak hidup secara sihat. Makan secara sihat, tidur secara sihat, minum secara sihat, bersenam cara sihat (pun adaa?)

Mari sini tuan puan saya nak share apa2 ilmu yang setakat ni saya tahu :

Untuk makan secara sihat, ikutla piramid makanan :

Piramid Makanan. Sumber : Google

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...