Friday, March 1, 2013

Vroom Vroom

Second driving class of my life. Pergi dengan Shikin. Thanks soo much friend. Boleh plak belajar dua orang serentak ye hihi. Cikgu kata memang ikut laws tak boleh tapi xpelah kan sbb kami nak balik cepat. Shikin mula2 bawak, aku paksa dia jugak sbb aku seriously tak ingat ape2. Makaseh temen kerna memahami. Blajaq balik la camna nak tukar gear, teknik bila nak berhenti, masuk simpang bla bla.. Sangat seronok. Lepas dua round pusing kat jalan tuh (SKEM), turn aku plak. Ok la (kata cikgu) walaupun kadang2 kereta nak terbabas sbb banyak berangan wakaka. Second round aku tu, amik anak cikgu, Syakir kat masjid zakaria batu lapan, sekolah agama kat situ. MashaAllah hensem giler anak dia haha. Mata besar kulit cerah tapi tak putih la. Bulu mata melentik. Hihi. Rasanya besar nanti he must be a good looking man hihi.


Cikgu Naim yang ajar nih takda la muda, takda la tua sangat. Tapi katanya beliau kahwin lambat. Sembang pasal asal usul negeri mana, cikgu pun setori pasal isteri beliau yang cemerlang kepujian dalam sarjana muda perakaunan (peliknya guna malay huhu). Pandainyeee isteri cikgu. Cikgu kata aku ni kira oke la bagi org yang kali pertama bawak kereta. Ye lah cikgu, sebab cikgu tak marah2, tak tinggi2 suara macam cikgu X hari tu hehe. Tapi cikgu kali ni main taram je tepuk mana2 dia suka, peha, lutut, tangan perkara biasa. Ade je kayu drum dalam peti sebelah tu. Pastu time Shikin tengah bawak and aku duk belakang, aku cakap la, cikgu jangan la tepuk dgn tangan, cikgu guna la kayu drum tu hehe. Shikin pun menyokong. Since that, cikgu lebih banyak guna kayu tu lah. Siap kata “Besi pun ada ni, nak kayu ke nak besi.” Hahaha. Cikgu kelakar jugak. Siap tunjuk anak cikgu yang prempuan kat hp cikgu, pastu kitorang kata la, anak cikgu putih, cerah. Cikgu kata, “Cikgu pun dulu putih jugak.” Syakir plak kata, “Putih konon, putih konon..” Hihi comelnye depa dua nih. =)

Cikgu tunjuk jugak gambar isteri cikgu, kitorang request. Putih baq hang. Patutlah anak comel, mata bulat. Hihi. Cikgu dah 40 tahun kot. Tapi anak baru 9 tahun yang sulung, Syakir ni lah, panggil keiq, jadi cat terus. Loghat utara punya pasal haha. Bila tanya asal cikgu mana, cikgu kata Johor. Beria aku tanya Johor kat mana padahal cikgu kidding je heheee. Boleh pulak sembang2 bawak kereta ye sumai. Seronok bila berdua dgn Shikin, tak cuak sangat. At least sebab ni first time lepas dah tinggal lama lessons bawak kereta nih. InshaAllah lepas ni bleh sharpen lagi. Tengah cari member2 yang bleh kasi pinjam kereta manual. Kalau tidak maybe sewa aja lah. Bawak kat convest hill. InshaAllah, bi-iznillah. Perlu rilek2 selalu. Jangan nerbes2 ye sumai. Hihi. Sumaiyah dan Shikin boleh! Yosh! Jum’ah mubarokah! Jom habiskan Al-Kahfi hari ni =) Jumpe lagi noh. Till then, keep calm and enjoy your life! =D 



Hai, saya cat =P

Haha takde kerja. Nasib kamu la dik kekeke

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...