Saturday, August 11, 2012

Catch Me If You Can

Kepala pusem bero.
Banyak betul bende jadi.
Masalah ni tak habis, datang masalah tu pulak.
Pening juga memikirkan masa depan yang merenggut.
Padahal bende2 masa depan bagi kat Allah suda, ye dak?
Tapi sebab aku nak plan, just to be sure I can be happy if I achieve my plan.
Tak semestinya kalau plan not achieved so I should not be happy kan.
Whatever it is, just enjoy your studies ye Sumaiyah.
Tak kesah la dapat grad dgn member2 ke tidak.
Kalau takdapat convo that year boleh sambung master terus hikhik


Datang plak isu2 di rumah,
menjadikan aku sedih juga.
Aku tahu hidup aku sederhana,
jadi aku tak perlu kemewahan untuk impress people.
Hidup ape adanya,
yang penting aku dan family gembira.
Jangan sebab whatever events yang akan berlangsung,
kegembiraan itu digadaikan.
Aku hanya mahu kami gembira.
Tu je.

Oh, isu hati dan perasaan tutup dah.
Takde ape2 dengan siape2.
Korang nak bergosip, silakanlah.
Bukan takpernah aku dituduh kerja kelab malam.
Cakaplah apa nak cakap,
hanya Allah dan aku tahu apa hakikatnya, apa sebenarnya.
Aku penat untuk menidakkan.
Prinsip aku, tak puashati, cakap dengan aku.
Cakap2 belakang aku takmain ye.
Be courageous to speak the truth.

Pecutan..
10 malam terakhir Ramadhan.
Mereka yang terpilih akan bertemu Lailatul qadr.
Aku memang slow Ramadhan kali ni
(in fact, for all my past Ramadhans I was slow)
apa nak jadi aku pun taktahu lah.
mengharap, moga diterima,
berdoa, moga dimakbulkan,
Ramadhan akan datang taktahu dapat jumpa lagi atau tidak,
semoga dapat mujahadah hingga akhirnya, inshaAllah.

Final exam aku untuk sem pendek nih,
slase pagi DS,
rabu petang english.
Alhamdulillah midterm ok.
Not that ok tapi at least I got more than half.
I am not a clever girl, because I am lazy.
Whatever it is, effort is vital before I can say 'tawakkaltu 'alallah'.
That's my principle.
There are coincidences, but most of the time, u get what u deserve man.
That's why I did not regret if I did not get what I wanted.

Sekian celoteh kali ni.
Ups and downs in my life hihi.
I share not to ask for your sympathy,
please bear that in mind.
but if you have anything to suggest and comment,
you are most welcomed.

Till then, see ya inshaAllah :]

Broga mari. What a passion!

True? not? Not my saying, and I am not the one in this quote kot. hihi

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...