Friday, April 20, 2012

Kumbang Bukan Seekor


Marriage is not everything.

If it is fated that you are not meant with him, just let him go.

If it is fated that no one for you in this world, you still have your parents to take care of, to live with.

This world is temporary, you still have the forever Hereafter.

As if you will die if you are not married. :P

Still, marriage is important to complete your half Deen.

Choose the one who loves you, not the one who you love. [esp. for women]

All the best! =D

*From woman to women*

Kepada lelaki2 di luar dan dalam sana, silalah jangan permainkan hati wanita. Kalau tak berniat, jangan disebut walaupun sekadar gurauan. Nampak je wanita2 ni kuat, gelak2, tapi hakikatnya hati depa mudah terusik. Or to be honest, some of us memang cepat perasan. So, pelisss lah ye, mind your words.

Sumai : kan aku da kata, bahaya dok suka2 kat orang. Berkurang sudah satu nama dalam list. Hahaha.

2 comments:

Muhammad Hafiz NC said...

Assalamualaikum kak su.
Saya setuju sangat dengan kak su.

Apabila ingin memilih pasangan, hendaklah serius dan tak boleh mempermain-mainkan perkataan yang boleh menyebabkan salah-faham.

Luka di hati sangat lambat untuk pulih dan boleh menybabkan dendam di kemudian hari.

Maka, gurauan kenalah berbatas dan tidak menyentuh hal-hal sensitif macam cinta dan yang sewaktu dengannya.

SuMaiYaH said...

well said bero. jzkk.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...