Saturday, September 10, 2011

IIUM, Here I Come!

Tajuk macam la nak speaking sangat en. Padahal malayuwiyyah saje oke. InshaAllah dalam masa kurang 48 jam dari sekarang akan mendaftar di UIAM Kampus Gombak. Rindu banget same bilik itu. Serta kawan2, cikgu2, serta persekitaran dan kuliyyah/kuliah yang amat menggamit. Wuhu. Kafe tak brape boleh rindu ar atas sebab2 tertentu. Keh3. Rasenye sem ni kelas banyak isnin rabu. Khamis slase kelas kat bukan KICT. Alhamdulillah. Allah dah susun jadual, so that takpayah penat ulang alik kat bangunan KICT yang baru nanti.

Time blom siap lagi. Pic Credit to my cousin

So this is my 4th Semester being IIUM student. Excluded matriculation. Saje je corat coret sebelum masuk sem :

- Senyum selalu. Pastikan pagi2 jangan emo. It will affect your whole day.
- Bagi salam kat orang kenal/tak kenal. Jangan berlagak sangat bro.
- Be kind to others. Adab tu jaga.
- Try to lower ur gaze and control ur anger.
- Rajin banyak ngulang tu.
- Pointer kasi naik sikit. Apa barang sikit sangat tuh. Prof. Adam Suhaimi pun tak pandang. Huh.
- Exercise jangan lupe. Ingat gemuk tu cantik sangat ke? Sihat takpe jugak.
- Jage makan. Tahukah anda, minyak dan gula menghalang pemecahan lemak?
- Setelkan makan sebelum Maghrib. Lepas tu, kalau lapar, minum air or makan buah.
- Datang semua kelas. Ingat ape tujuan datang universiti.
- Redha Allah yang dicari, bukan redha manusia. Oke sumai?
- Last not least, always be happy!


Hepi macam kami, oke?

Sekian coretan buat kali ini. Untuk semua kawan2, selamat belajar kembali. Mana salah tolong tunnjukkan, mana senget tolong betulkan, hampir jatuh, tolong papahkan. Moga semuanya baik2 aja. Hati dan jiwa, baiklah selalu yew. Jom kemas barang!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...