Wednesday, April 27, 2011

Imam Muda II



Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati

*Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

(Chorus)
Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
HambaMu Allah

Sekiranya takdir menguji
Cekalkanlah hasrat di hati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus asa

(Ulang *)

Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

(Ulang Chorus)

Tajuk : HambaMu
Artis : Mawi ft. Akhil Hayy
Lagu & Lirik : Edry Abd. Halim

Lagu yang catchy, saangat sesuai untuk remaja. Lirik pun mantop. Ada unsur personifikasi (dan metafora kot?). Tahniah Edry! (ucap macam dia tu abang kamu je ye).Tapi saye rasa perkataan 'Tegakkan' yang pertama lebih sesuai digantikan dengan 'Luruskan'. Sekadar cadangan je. Hehe. Video yang best ada kat sini (tapi lagu tak ok sangat). Imam Muda Musim II akan bermula 29 April ini. Terkejut juga, paling muda ada yang 19 tahun. Saya nak perasan muda pun tak boleh dah. Tapi kena jaga pandangan jugak, bahaye2. Hohooo. Apepun ini program yang baik. Moga ada manfaat untuk ummah khususnya. Nantikan kemunculan Imam Muda Musim II di Astro Oasis (106) lusa@Jumaat ini! :D

2 comments:

~tRah~ said...

wah!!best la lagu nie...^^

SuMaiYaH said...

best en! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...