Sunday, April 11, 2010

Terima Kasih =)

Take care ea.. Some things are not worth being sad for. Gudlak dear!

from : one jordan
4-Apr-2010 23:14

Aku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, DIA beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu, diberi ulat berbulu. Aku kecewa, namun kemudian kaktus itu berbunga indah, ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang cantik.. Itulah, jalan Allah,indah pada masaNya. Allah tak beri apa yang kita harapkan tapi DIA beri apa yang kita perlukan. Kadang-kadang kita sedih, kecewa, terluka, tapi jauh di atas segalanya, DIA telah mengatur yang terbaik buat kita.. (sabar menunggu..huhu).. Samat malam sumai cayunk :-)

from : ammar syahidah
11-Apr-2010 00:12

Terima kasih pada semua. Yang berada di sisi ketika diri kesedihan. Sahabat skuasy saya yang sudi menadah cerita dan bermain bersama :) juga kepada one yang dapat sense post itu. hihi. Kepada Kak Rose yang sentiasa ada, mintak maaf kalau kredit habis sebab sms saya. Untuk Pia di Egypt. Untuk Cidah comey. Untuk Ammar Syahidah @ amsya yang memang jadi pendengar setia sejak di matrikulasi. Untuk semua.

Bila diuji, diri lebih rasa mahu akrab dengan Ilahi. Biarlah yang lepas berlalu pergi, agar zikrullah menemani. Benarlah janji Ilahi, mengingatiNya tenanglah Qalbi.

Selain itu, bila sedih, saya renung gambar-gambar lama dengan teman. Di Taayah, di Darul Quran, di Pusat Asasi UIAM, gambar dengan roomates, gambar dengan sahabat yang sudah fly ke Mesir Jordan, gambar ketika makan bersama. Semuanya menggamit kenangan. Bercambah menjadi rindu yang tak sudah.

Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
Dan ku tahu di segenap ruang rasaku
Telah Kau titipkan kekuatan
Oh Tuhan...



Alhamdulillah.
Terima kasih Allah.
Terima kasih Semua =)

Ya Allah, rahmatilah aku dengan meninggalkan kemaksiatan, selamanya Engkau biarkan aku hidup. Rahmatilah aku agar tidak memaksakan pada apa yang tidak berguna padaku, dan kurniakanlah aku dengan pandangan yang baik pada apa yang membuatkan Engkau redha kepadaku. Ameen Ya Allah.

4 comments:

nur said...

Aminn Ya Rabb..
Smg AllAh Ta'ala memberkahi stiap langkah mu adik.take care oweyz..:)

★HIS∀⅂ƎSerra☆ said...

HIDUP INI UJIAN..MOGA TABAH

Aqmar Ismail said...

Amin. Allah itu sentiasa mendengar, jadi jgn berhenti berdoa :)


this is a nice blog btw :) keep up.

SuMaiYaH said...

makasih kak najua, kembaq and aqmar.
jazaakumullahu khoiron jazaak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...