Sunday, December 6, 2009

Dari Kakak kepada Adik

Alaikassalaam wa salaamun alaik
Bismillah walhamdulillah wallahuakbar

Ila ukht Sumayyah,

Antara tanda matinya hati ialah kamu tidak merasa sedih (susah) apabila tertinggalnya suatu amal perbuatan kebaikan (kewajipan) dan tidak menyesal jika terjadi suatu pelanggaran dosa. (Ibnu 'Ataillah dalam al Hikam)

Panjatkan kesyukuran pada Ilahi ukhti, kerana dalam sengkangan waktu ini, dirimu masih mengingati akan dosa-dosa yang dilakukan.Itu tanda hatimu masih hidup subur mengharapkan tarbiyyah dari Yang Esa.


Read more..>>



Selaku manusia, kita memang sering tewas dalam bujukan hawa nafsu.Apatah lagi pabila sang syaitan yang tidak jemu-jemu ingin menundukkan cucu cicit Adam alaihissalaam menggoda.Lantaran itu kita kadang kala lupa akan janji dan taubat yg kita ucapkan.

Ukhti,

Namun ingatlah, Allah tidak menghukum hambanya atas perbuatan yg tidak disengajakan lantaran lupa dan kelalaian kita. Hatta sekalipun kita melakukannya dlm sedar, ampunan Allah itu melangit luasnya.Rahmat-Nya yg tidak terhingga mengatasi segala dosa hambanya.

Antara golongan yang dibenci syaitan adalah golongan yg telah dipujuk melakukan dosa, kemudian bertaubat dengan segera. Mmg, iman akhir zaman ini ada turun naiknya.

Ukhti,

Janganlah pernah berputus asa dengan rahmat Allah. Perbanyakkan zikir dan doa agar terhindar dari segala yg tidak diingini. Kuatkanlah semangatmu agar tidak mudah hanyut dalam segala tipu daya iblis laknatullah.

“Hidup dan matimu jadikanlah ianya untuk Islam.Biarlah diri umpama sampan ditengah lautan,walau dihempas badai gelora, sekurang-kurangnya ia masih mempunyai haluan”

Moga mujahadahmu nanti dipengakhiran nya dibalas dengan syurga idaman.Ameen

Salam Sayang,

-Wardatul Syauki-
28 Ogos 2006
2:01 AM



1 comment:

Anonymous said...

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

Muga dirimu senantiasa di dlm nikmat iman islam amiin

Buat pertama sekalinya mohon maaf jika ada khilaf yg dilakukan samada dlm kesedaran atau separa sedar atau tiada kesedaran

Apapun yg kamu lakukan muga ianya adalah yg terbaik buat dunia dan akhirat kamu

Didoakan muga diri kamu senatiasa berada di bwh lembayung Rahmat Alah swt dan dpt menjadi mujahidah yg solehah hasil dari pengintrospeksian yg kamu lakukan

Akhiru kalam muga kamu dpt berbahagia di dunia dan juga di akhirat insyaAllah dipertemukan dgn mujahid dunia dan insyaAllah wildan di syurga amiin

Wassalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...