Wednesday, March 25, 2009

Perhimpunan Agong UMNO


Perhimpunan Agung UMNO sedang berlangsung dan keputusan pemegang2 jawatan baru je diumumkan sebentar tadi.

Tak perlu list nama diorang kot. Saya bukan ingat nama penuh pun. Heh. Tapi waktu penggulungan hujah wanita umno, saya sangat terkesan dengan ayat Rafidah Aziz yang menyandang Parlimen tempat saya tinggal ni ha.

Nak tahu dia cakap ape?

Kita nampak mereka berserban, dan bermacam2 jenis pakaian lagi. Tapi matlamat mereka sama iaitu untuk menghancurkan BN..


menghancurkan BN?

oh, terkejutnya saya. Korang konfem dapat tangkap kan, mereka dalam ayat dia tu pembangkang.

Ada ke dalam visi dan misi PAS atau PKR untuk menghancurkan BN??

Takda saya rasa. Mereka cuma ingin menegakkan syiar Islam di Malaysia tercinta ni.

Ayat Rafidah tu memang buat hati saya terbakar. Saya bukan penyokong mana-mana parti, kerna saya tahu setiap mereka ada buruk dan baik. Tapi saya mesti la nak sokong yang mana baik kan? Ni negara saya, negara kita.

Hari tu waktu Rafidah menang 2008, mak sedara saya cakap ngan ummi, "opah pidah menangla."

hehe saya tak kisah sapa menang asalkan Islam itu tertegak dalam diri mereka. Kita bukan nak tengok sempurna, tapi usaha itu perlu ada. Barula gembira kan?

Oh, saya bukan fanatik politik, well, ini post pertama saya yang berkisar tentang politik. Mungkin ada lagi selepas ni. Yang pasti, saya pasti menyokong yang benar. Dan bukan ke politik itu sendiri termaktub bawah cabang Islam?

Camne nak tahu itu benar dan itu salah? Banyakkan membaca dan mendengar. Hehe. Banyak sumber, sendiri mahu cari la.

Nasibla saya tercakap pasal UMNO, sebab perhimpunan Agung PAS takde liputan sebegitu dalam TV kan? Huhu

Ini cuma pandangan, mahu kritik silakan. :)

**oops! saya tak letak YB, Datuk, Dato' or whatever sebab sume tu tak dibawa ke kubur pun. Lagipun tak kuasa saya nak ingat pangkat2 orang ni. Ahaks!***

6 comments:

muqarabah said...

Hmm.. keadaan kita sama rupanya. saya pun tonton perhimpunan tue. kadang2 orang BN nie rasa doranglah yang betul. sume salah. saya tak kisah. kubur masing2.. lu jawab sendiri di akhirat kelak!! cumanya, kepada sume2 banyakkan membaca. jangan sampai terpengaruh dengan berita2 yang tak berasas. saya bukan membenci BN. tak sama sekali. hanya kdg2 sikap mereka yang melampau. memang bagus memperjuangkan melayu. tapi islam kemana? melayu dahulu baru islam..nilailah sendiri. sekali lagi, saya bukan membenci BN. saya hanya membenci sesuatu itu apabila islam dibelakangkan. ini pandangan saya. terserah kalo ada yang tak setuju.

SuMaiYaH said...

setuju setuju! da lame da isu antara melayu dan islam. kesianla orang yang bukan melayu. rasa tersisih. dari sebelum merdeka perjuangkan melayu. memang da agenda british dan penjajah2 kita dulu..

LuQman said...

nak share sth. waktu perhimpunan to i was otw to maiwp. so kne amik my fren kat ctu. so tgk gak la suasane kat ctu. hurm. my fren tu sempat la duk bwh payung ngn abu bakar ella. siap tgk si abu tu cium tgn "datok²" lagi. [xnk la sebut sape]

so tepi² tu ade la pemerhati juge pengawal. sempat juge berbual.

yang tertariknye. ade seorg hamba ALLAH ni cakap. " tu la dik, kite org mude ni la yang akan memperjuangkan amanah org² tue kite"

well, how far die dah ter-influence?
yang lain²? yang duk kg?

not to say UMNO is not good. tapi shahrizat menang mmg best !! she is a berjiwe rakyat.

Hnaye melontarkan pendapat. :D

SuMaiYaH said...

titibe cm x paham. Apesal titibe dia nak ckp org muda ni yang akan memperjuangkan amanah org tua? 0_0

LuQman said...

ya. sbb after mrk yg dah tue mati. org mude la yg jadi tue n smbg perjuang org tua².

SuMaiYaH said...

no. da phm kot. tQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...