Friday, January 30, 2009

kisah blog

alhamdulillah.
sebab masih hidup dn dikurniakan iman dan Islam.

hari ni kisah blog. KENAPA?
kenapa la orang suka berfikiran sempit.
adakah berblog semata-mata medan dakwah?
atau electronic diary?
atau ape saje?

suka hati blogger tu sendiri la.
ya, fine nak menegur.
dan saya tak ambil pusing pun.
cakap la ape nak cakap.
tapi saya kasihan kat kawan saya.
tak perlu nak laser pedas.
cakap berhikmah cukup.

ape sumaiyah tulis hari ini?
ia mengenai manusia yang bermacam ragam.
biasalah tu.
tapi di kesempatan ni, saya nak ekspresikan pandangan saya :
be flexible.

orang nak kata saya lain dlm blog dan di luar? cakapla.
saya thiqoh kt luar tp dalam blog lain?
atau sebaliknya?
cakapla.

for me, kalau nk tegur orang, cakap personal.
dan sblm nk tegur, think it carefully.
lain orang lain pandangan.
begitulah Allah jadikan kita.
so, do respect others.

apepun, in conclusion,

'BE FLEXIBLE'


:)

5 comments:

L u Q m a n said...

antara adab utl menegur seseorang adalah bercakap secara personal. Bkn di khalayak ramai. Jika teguran itu di khalayak ramai. Maka, niatnya adalah hanya untuk memalukan seseorang itu sahaja. Wallahua'lam.

[D]ur [A]khyar said...

ya..klu nak tegur.tegur la secara berhikmah..pemimpin yang cemerlang..bukan mengkritik orang dibelakang..bukan memalukan orang..perkara furu di besarkan!!

nak tegur orang jgn sampai memalukan orang tersebut.

su thanks fr your support..
apa2 pun gee memang dah lemah semangat..tapi alhamdulillah ramai yang menyokong..

tapi gee takkan maafkan orang2 tersebut..

jika gee dapat maafkan..tapi perkara tu gee takkan lupakan..

SuMaiYaH said...

L u Q m a n

TQ



[D]ur[A]khyar

ukhti, sabarla byk2 ye.. hidup tanpa ujian sama je cm hari tanpa cahaya matahari. huhu betul ke ni? btw, do remember, ujian itu tandanya DIA sayangkan kita.. :) allahua'lam.

L u Q m a n said...

والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس

والله يعلم بذات الصدور

صدق الله العظيم

SuMaiYaH said...

L u Q m a n

arigato! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...